A45 Ground Controlled Aproach (GCA) en 46a Wolkenradarhut

Het GCA (Ground Controlled Aproach) gebouw is een houten barak met een betonnen fundering. Het was het onderkomen voor het onderhoudspersoneel (B&E Sqn) en bedieningpersoneel van de Luchtverkeersleiding.

A45

De twee volledige radarsystemen; nl: een rondzoekradar “SEARCH” met het IFF systeem een (Identification Friend or Foe) en de landingsradar, PRECISION APROACH RADAR (PAR) Naast het gebouw zijn twee mobile units opgesteld waarin zich de GCA operator die de landing van het vliegtuig begeleidt via een radarscherm, radiocommunicatie en de voeding apparatuur bevonden. De radar werd bediend door personeel van de Luchtverkeerleiding.

A45-landingsradar
De AN / MPN-11 Landingsradar
A45-quadradar
QUAD Radar met een SEARCH & PAR functie
A45 Radar posities op luchtfoto Ypenburg

De locaties van de diverse GCA apparatuur

A= is de Aproachrader landingsrader in de rood geblokte caravans
B= is de Quad radar is de search en positie radar
C= radarreflector
D= is een Tacan antenne GRM 9 is een systeem die vlieger informatie geeft over de koers en afstand naar de basis
E = is de wolkenbasis hoogtemeter die werd gebruikt door de Meteodienst (stond voorheen bij het platform)
F = is een transmissiemeter, die werd gebruikt door de Meteodienst om het zicht op de baan kop te meten

46a Wolkenradarhut Foto NIMH 1980

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.